Problemy i porady dotyczące wychowywania ON i DON.

Onki i Donki vs inne rasy

Nieprzeczytany postprzez eagle » 23 lut 2011, 00:16

Jak oceniacie kłopotliwość lub zalety Onków i Donków w odniesieniu do innych ras w codziennym życiu.
- agresja
- podporządkowanie człowiekowi
- zachowanie wobec ludzi, psów
Nie chodzi mi o ranking ale o realne różnice wynikające nie tyle z wychowania, ale wrodzonych cech rasy.
eagle
Avatar użytkownika
Początkujący owczarkarz
1 rok członkostwa
Pochwały: 3
Dołączył(a): 17 lut 2011, 20:27

Re: Onki i Donki vs inne rasy

Nieprzeczytany postprzez Tomek » 23 lut 2011, 09:25

Nie mam żadnego doświadczenia z innymi rasami (jedynie tyle co z obserwacji), ale mogę opisać jaki mój jest:
1.agresja: potrafi zaczepiony szybko wpaść w gniew, dodajmy do tego bardzo silny terytorializm i potrzebę stróżowania.
2. podporządkowanie człowiekowi: absolutne.
3. zachowanie wobec ludzi, psów: z tym było na początku źle, wykazywał dużą agresję zarówno w stosunku do obcych ludzi jak i do psów. To głównie nasza sprawka, troszkę zaniedbana została socjalizacja. Obecnie zero problemów w tej mierze, pod warunkiem, że nikt obcy nie próbuje wejść do naszego mieszkania lub/i nie zachowuje się agresywnie czy podejrzanie w stosunku do Agi czy do mnie. Do psów jego stosunek zmienił się wręcz diametralnie, bardzo dobrze się zachowuje w ich towarzystwie, jest przyjacielski. Obcemu dwunogowi, nie pozwoli się dotknąć bez odpowiedniego przygotowania.
Tomek
Avatar użytkownika
Klubowicz
1 rok członkostwa
Owczarek niemiecki: Viggo
Imię: Tomek
Wiek: 33
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 19
Dołączył(a): 12 lut 2011, 18:20

Re: Onki i Donki vs inne rasy

Nieprzeczytany postprzez KasiaMagdalena » 23 lut 2011, 11:18